اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: دپوی زباله ساری در فولادمحله

فارس من| ارابه‌های مرگ هر روز با ۴۰۰ تن زباله می‌آیند+فیلم

اینجا فولادمحله است. ارابه‌های مرگ هر روز با ۴۰۰ تن زباله می‌آیند و بارشان را خالی می‌کنند و می‌روند؛ کسی هم جلودارشان نیست.

فارس من| ارابه‌های مرگ هر روز با ۴۰۰ تن زباله می‌آیند+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی با عنوان «مشکل دپوی زباله ساری را که تبعات جبران‌ناپذیر آن دامن روستاهای سمنان را گرفته، پیگیری کنید» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «ما مردمان روستای فولاد محله سمنان هستیم. بیش از 12 سال است که زباله‌های بیمارستانی و ... مردم ساری در منطقه گویچاله در مرز سمنان و ساری دپو می‌شود.

محصولات کشاورزی ما در حال نابودی است و بوی تعفن حاصل از این دپو غیرقابل تحمل است. تدبیر مسؤولان سمنان و مازندران برای پایان دادن به این ظلم 12 ساله چیست؟»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

زباله؛ مهم‌ترین مشکل فولادمحله

فولادمحله شمالی‌ترین روستای استان سمنان بوده و در 80 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است.

این روستا تا اوایل سال 1360 در حوزه استحفاظی دودانگه شهرستان ساری بود و پس از آن در حوزه شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان قرار گرفته است.

مشکلات مردم فولادمحله گرچه متعدد است؛ اما شاید مهم‌ترین و تأثیرگذارترین آنها، حضور ارابه‌های مرگی باشد که هر روز با 400 تن زباله می‌آیند و بارشان را خالی می‌کنند و می‌روند؛ البته کسی هم جلودارشان نیست.

مشکلات زیست‌محیطی؛ دامن‌گیر فولادمحله

رئیس شورای اسلامی روستای فولادمحله در آخرین نشستی که با حضور نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس برگزار شد، جلوگیری از تخلیه و دپوی پسماند ساری، نکا و قائم‌شهر در منطقه گویچاله فولادمحله و مشکلات زیست‌محیطی آن را یادآوری کرد و گفت: هر روز حجم قابل‌توجهی زباله از استان مازندران در حومه این روستای مرزی تخلیه می‌شود.

او گرچه عدم تکمیل درمانگاه فولادمحله که تأکید شده بود تا سال 96 تکمیل و افتتاح می‌شود و عملی نشد، را از دیگر مشکلات مردم این منطقه عنوان می‌کند؛ اما خواستار پیگیری شهر شدن فولادمحله و پیگیری حوزه استحفاظی و حوزه عرفی فولادمحله با مازندران و فولادمحله با دامغان است.

ممنوعیت حفر چاه و چاره‌اندیشی برای مردم جهت آب شرب و کشاورزی و ارائه طرح انتقال آب رودبارک و تخصیص درصدی از آب سد در حال احداث فینسک نیز از مواردی است که مسؤولان استان سمنان باید پیگیری کنند.

رئیس شورای اسلامی فولادمحله ادامه می‌دهد: فولاد محله 9 سال است که روستای گردشگری استان شده و مسؤولان گردشگری باید بگویند چقدر پول برای این روستا در راستای توسعه گردشگری هزینه کرده‌اند؟

او تأکید کرد: اصلاح و لایروبی بندهای خاکی سپیدار و گنجی و احداث بند خاکی عمادره و چنگل باغ و احداث باغ 40 هکتاری نیز مورد انتظار اهالی است.

رئیس شورای اسلامی فولادمحله یادآور شد: اشتغال‌زایی و جذب سرمایه‌گذار با توجه به احداث شهرک صنعتی با داشتن آب، برق، گاز و.. و عدم همکاری بانک‌ها به سرمایه‌گذاران محلی، واگذاری غیراصولی و تنش‌زا زمین و مرتع به افراد غیربومی، تعیین تکلیف اراضی 700 هکتاری واگذاری، پویایی خانه ترویج کشاورزی، تکمیل و عملیاتی ساختن نقشه کاداستر و انتقال آب سرچشمه به اراضی بالا رودبار هم مورد انتظار است.

پیگیری جدی انباشت زباله مازندران در فولادمحله

احمد همتی، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس و مدیران نیز از مرکز نامناسب دفع زباله استان مازندران در شمال فولاد محله و تلاش برای جابه‌جایی این مرکز به مکان دیگر بازدید کرد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: انباشت زباله مازندران در منطقه فولادمحله از توابع شهرستان مهدی‌شهر باید به‌طور جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه روزانه 400 تن زباله در منطقه گویچاله واقع در محور فولادمحله دفن می‌شود، گفت: چاه‌های آب فولاد محله به‌درستی مدیریت نمی‌شود و پیشنهاد من این است مسؤولان مربوطه، مدیریت یکپارچه منابع آب‌های زیرزمینی را انجام دهند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس اضافه کرد: آمارگیری سال 95 نتوانست واقعیت جمعیتی ساکن در منطقه را سامان دهد و مشکلات فراوانی در توزیع عادلانه آمارها ایجاد کرده است. اجرای عادلانه قانون راهکار برون‌رفت از مشکلات کشور است.

وی به ضرورت اجرای دولت الکترونیک اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی که نیازمند اعتماد عمومی هستیم، اجرای دولت الکترونیک در سیستم اداری سلامت، عدالت و سرعت کار را موجب می‌شود.

این نماینده مجلس، اجرای دولت الکترونیک را گامی اساسی در راستای تحقق منویات نظام اسلامی دانست و افزود: باید نواقص اجرای این طرح اصلاح و به‌صورت کامل عملیاتی شود.

همتی اجرای طرح هدفمندی منابع، اصلاح الگوی مصرف، بانک اطلاعات مدیران و پزشک خانواده را در برهه حساس کنونی ضروری دانست و تأکید کرد: توجه به این موارد، اقتصاد کشور را مقاوم‌تر می‌کند.

کسر آمار جمعیت مردم فولادمحله و گلایه اهالی

در نشستی، احداث ساختمان مخابرات جدید فولادمحله به تصویب رسید و بنا به گفته مدیر مخابرات منطقه سمنان، عملیات اجرایی ساختمان در زمین 600 متری به‌زودی آغاز خواهد شد.

اعتراض شدید مردم به کسر آمار جمعیتی مردم فولادمحله از چهار هزار و 100 نفر به دو هزار و 518 نفر و پیشگیری از تنش‌های احتمالی نیز در این نشست مطرح شد.

اخذ تعرفه مضاعف و غیرقانونی، عدم مشارکت در تعریض‌ها، عدم تخصیص اعتبار لازم، عدم همکاری در تکمیل بلوار اصلی و اقدام غیراصولی و بدون نیاز شهرک مسکونی 20 هکتاری فولادمحله نیز در این نشست مطرح شد.

گلایه‌های مردم فولادمحله درباره انباشت زباله‌های ساری در مرز دو استان سمنان و مازندران را در این ویدئو ببینید:

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول